Kivimaan seiskojen yksilöllisen matikan välikysely (N=90)

Kivimaan seiskat ovat edenneet matikassa koko syksyn omaan tahtiin. Syksyn päätteeksi teetettiin välikysely (kysely ja sen tulokset löytyvät selaamalla alaspäin). Kyselyn perusteella 83% haluaa jatkaa omaan tahtiin etenemistä. Oppilaat saivat antaa systeemille myös kouluarvosanan. Keskiarvoksi muodostui 8,2.

Neljällä ryhmällä viidestä jatkamishalukkuus oli yli 90%. Mielenkiintoista on selvittää, minkä vuoksi yhdellä ryhmällä halukkuus jatkamiseen jäi selvästi muita alhaisemmaksi.

Tässä syksyn aikana heränneitä kysymyksiä:

  • Osa nopeimmin etenijöistä alkoi himmailemaan etenemistahdissa jossain vaiheessa. Onko tästä syytä olla huolissaan? Ja jos on syytä, niin miten saadaan motivoitua heitä paremmin?
  • Aikataulutuksen kaksiteräinen miekka: Jos laitetaan minimiaikataulu, osa nopeassa aikataulussa etenevistä hidastaa. Jos taas laitetaan suositusaikataulu, alkavat hitaasti etenevät stressata. Pitäisikö yleisaikatauluista luopua ja laatia jokaiselle henkilökohtainen aikataulu? Vertailua aina joka tapauksessa tapahtuu oppijoiden välillä.
  • Miten heikoiten etenijöitä voisi tukea paremmin?
  • Nykyarviointi (joulu + kevät) ei tue yksilöllistä oppimista. Millä perusteella eri vaiheessa olevat oppijat arvioidaan esim. jouluna, kun suoritusten määrät vaihtelevat suuresti?
  • Kotona tekemisen väärä vaihtelee suuresti. Kuinka saadaan oppijat työskentelemään enemmän myös oppituntien ulkopuolella?
  • Opetusvideoita ei ole saatu yhtä tehokkaaseen käyttöön kuin pilottiryhmällä, vaikka kyselyn mukaan niitä pidettiin hyvinä. Miten saadaan oppijat katsomaan videoita? Olisiko ratkaisuna esim. kehottaa tekemään muistiinpanot videoiden pohjalta?

Kyselyn kysymykset

  • Mikä oli matikan numerosi 6. luokan päästötodistuksessa?
    • vaihtoehdot 5-10
    • en muista
  • Minkä arvosanan sait viimeisimmästä matikan kokeesta (murtoluvut)?
    • 4-10
    • en muista
  • Laskitko kotona tai matikan tuntien ulkopuolella matikkaa?
    • Usein
    • Joskus
    • Harvoin
    • En ikinä
  • Miten ahkera mielestäsi olit matikantunneilla?
    • Tosi ahkera
    • Melko ahkera
    • Laiskottelin melko paljon
    • Laiskottelin paljon
  • Sopiiko omaan tahtiin oppiminen sinulle?
    • Ei sovi.
    • Sopii melko hyvin.
    • Sopii hyvin.
    • Sopii oikein hyvin.
  • Perustele edellisen kohdan vastauksesi.
  • Mitä hyvää yksilöllisessä oppimisessa on?
  • Mitä huonoa yksilöllisessä oppimisessa on?
  • Haluatko jatkossakin oppia omaa tahtia?
    • Kyllä
    • Ei
  • Haluatko oppia ryhmissä tai pareittain?
    • Kyllä
    • Ei
  • Minkä arvosanan antaisit omaan tahtiin etenemisen idealle?
    • 4-10
  • Mitä mieltä olet tasotestien tehtävien vaikeudesta?
    • Liian vaikeita
    • Sopiva vaikeustaso
    • Liian helppoja
  • Huijasitko joskus tasotestissä? (Vastaa rehellisesti)
    • Useamman kerran
    • Muutaman kerran
    • Kerran
    • En kertaakaan
  • Kommentoi halutessasi vapaasti tehtäviä. Oliko jotkin tietyt tehtävät mielestäsi epäsopivia tms.?
  • Katsoitko opetusvideoita?
    • Melko paljon
    • Jonkin verran
    • Aika vähän
    • En ollenkaan
  • Mitä mieltä olet opetusvideoista?
  • Miten usein tarkistit tehtävän, kun sait sen valmiiksi?
    • Usein
    • Melko usein
    • Harvoin
    • En juuri koskaan
  • Miten Hyvin onnistuit opiskelun aikataulutuksessa?
    • Hyvin. Osaan asettaa itse tavoitteet etenemisessäni.
    • Melko hyvin. Tarvitsen joskus varmistusta, että olen varmasti hyvässä vauhdissa tekemisessäni.
    • Vaihtelevasti. Tarvitsen tasaisin väliajoin open tukea aikataulutuksessa.
    • Heikosti. Tarvitsen joka tunti opettajan apua aikataulutuksessa.

Koonti kyselystä (n=90)

1. Mikä oli matikannumerosi 6. luokan päästötodistuksessa?

1

5 0 0 %
6 6 6.7 %
7 13 14.4 %
8 32 35.6 %
9 30 33.3 %
10 4 4.4 %
En muista 5 5.6 %

2. Minkä numeron sait viimeisimmästä matikan kokeesta (murtoluvut)?

2

4 1 1.1 %
5 12 13.3 %
6 11 12.2 %
7 23 25.6 %
8 20 22.2 %
9 15 16.7 %
10 4 4.4 %
En muista 4 4.4 %

3. Laskitko kotona tai matikan tuntien ulkopuolella matikkaa?

3

Usein 12 13.3 %
Joskus 47 52.2 %
Harvoin 26 28.9 %
En ikinä 5 5.6 %

4. Miten ahkera mielestäsi olit matikantunnilla?

4

Tosi ahkera 4 4.4 %
Melko ahkera 73 81.1 %
Laiskottelin melko paljon 13 14.4 %
Laiskottelin paljon 0 0 %

5. Sopiiko omaan tahtiin oppiminen sinulle?

5

Ei sovi. 8 8.9 %
Sopii melko hyvin. 27 30 %
Sopii hyvin. 34 37.8 %
Sopii oikein hyvin. 21 23.3 %

6. Perustele edellisen kohdan vastauksesi.

  • Kun osaan asian, en halua että siitä jauhetaan kauaan, ja osaan melko hyvin kaikki matikan asiat.
  • Mukavaa ettei tarvi odottaa Muita.
  • Helpompaa kun ei tule läksyjä
  • Yleensä taululla käysyt asiat vie aikaa
  • En ole ikinä pitänyt muiden kanssa samaan aikaan opiskelemisesta, koska itse menen nopeammin kuin muut.
  • tykkään tehä itsenäisesti.
  • minulla on vähemmän stressiä.
  • Se sopii siksi koska silloin ei ole hirveän kiire tehdä niitä tehtäviä
  • jos on joitakin asioita, joita ei oikeasti osaa, niin opettaja ei kerkeä opettamaan asiota niin perusteellisesti, koska hän opettaa myös muita (edes videon katsominen ei aina auta). myös olisi kiva jos voisi harjoitella kaverin kanssa esim. kokeeseen yms. elikkä oppiminen ei aina onnistu niin hyvin
  • no mä tykkään edetä omaa tahtii ja ei tarvii huolehtii ainakaa kovin paljon onko myöhässä vai ei tehtävissä.
  • Opin melko hyvin yksinäisesti mutta opin paremmin että opettaja selittää uusissa asioissa kaikkille että miten se kuuluisi laskea
  • ei tarvitse kiirehtiä uusien asioden kanssa.
  • Melkeinpä kaikki uudet asiat pitää opetella itse. Kun opettaja kertoisi asiat kaikille, niin se olisi helpompi.
  • koska saan asiat tehtyä itse
  • Tykkään opiskella omaan tahtiin
  • Koska voi tehdä tehtäviä ja kokeita omaan tahtiin.
  • En opi silleen hyvin ku piti ite ettii tietoa ja oon siinä huono
  • Ei tarvitse kiirehtiä tai oottaa muita jos ne on eellä täi jäljessä.
  • Muut menevät jo aika pitkällä kun minä taas olen vähän jäljessä
  • tykkään tehdä omaan tahtiin
  • pystyn keskittymään
  • Sopii ihan ok sillä koska saa rauhassa miettiä tehtäviä eikä muiden tarvi oottaa.
  • Se on hauskaa tehdä omaan tahtiin
  • Koska se oli iha helppoa oppia itse
  • tykkään mennä omaan tahtiin
  • Pidän vain siitä että saa mennä omaan tahtiin
  • No, välillä tulee vaikeuksia joissakin asioissa joita ei opetella yhdessä, mutta tosin ei tule pakollisia läksyjä joka on ihan kivaa 🙂
  • Koska saa tehdä omaan tahtiin tehtäviä
  • pystyn keskittyä hyvin tekemieeni
  • S
  • Se on kivaa opiskella omaan tahtiin.Sillä siinä ei tule kiire tehdä asioita
  • Melko hyvin, koska ilman läksyjä ei välttämättä muista tehdä mitään ja kaikkia asioita ei opi pelkästään videoita katsomalla.
  • Ei tarvii odottaa muita
  • on helppoa opetella asiota itsekseen, ettei tarvitseodottaa muita aina tai sitten että muut joutuu odottamaan sinua.
  • En osannut läheskään kaikkia tehtäviä vaikka minua autettiin.
  • tykkään opiskella itsenäisesti,jos en osaa jotain kysyn opettajalta.
  • Se on hyvä tapa
  • Koska olen aika laiska. Ja en oo niin nopee laskemaan.
  • se sopii hyvin, koska saa mennä eteenpäin ihan omassa tahdissa
  • En tiiä
  • Koska minusta on tylsää kuunnella yli puolet tunnista opettajan hölötystä yhdestä asiasta. On kiva kun voi heti aloittaa tehtävät.
  • Joskus on hankala ymmärtää itse asiota.
  • Ei se ole ollut minulle mitenkään vaikeaa hyvin ainakin tähän asti mennyt
  • Ehtii tekemään
  • sain hyviä numeroita ja ymmärsin YouTube videot
  • Osaan toimia itse mutta en osaa tehdä kaikkia asioita.
  • jaksan kyllä mennä omaan tahtiin paremmin kun ohjattuna koska on rennompaa
  • Ei tarvitse oottaa muita että saa mennä eteen päin.
  • koska en jaksa kuunnella opettajaa jos osaan jo asian kun joku muu ei osaa
  • test
  • En ole hyvä opettelemaan yksin asioita ja olisi parempi jos opettaja kertoisi asiat taululla.
  • Se on helponpaa
  • minun mielestä se oli kivaa opiskella omaa tahtiin ,kun ei tarvinut odottaa muita
  • Ei tarvii odottaa muita eikä tuu läksyy
  • lasken matikkaa nopeasti jos pitää kiriä muttta laiskottelen tunneilla myös
  • Kyllä , koska se on helpompaa minulle.
  • Koska niitä vaan on kiva tehdä yksinäisesti eikä aina vaan yhdessä
  • Tykkään laskea omaan tahtiin koska osaan laskea nopeasti niin olen yleensä muita edellä
  • omaan tahtiiin oppiminen on mielestäni hyvä tapa opiskella koska se on kivempi mennä rauhassa ja sisäistää kaikki oppiminen, mutta yksi huono puoli siinä on että joudun aika usein kysymään apua, mutta jos se olisi niin että se olisi kaikkien kanssa yhteistä oppimista niin ope käsittelisi sen asian meidän kaikkien kanssa taululla tai piirtoheittimellä
  • Saa edetä omaa tahtia eikä tule läksyä ja se on mukavaa.
  • sopii melko hyvin koska olen hidas laskemaan enkä kunnolla osaa.
  • 1234
  • Koska jos osaa jo ne jutut voi edetä eteen päin eikä tarvi odottaa että muut tekisivät sen jutun
  • Koska ei opi yhtä hyvin ja on vaikeampaa mennä eteenpäin ja ei pysty mennä omaa tahtii koska siinä on aikataulu
  • voi rauhassa miettiä laskuja ja edetä omaan tahtiin ja tietenkin kysyn apua jos tarvitsen
  • Se sopii oikein hyvin koska omaan tahtiin opiskelu on kivempaa ja nopeampaa
  • Voi tehä rauhassa
  • Se sopii välillä kun etenen
  • Koska on kivempi edetä omaan tahtiin
  • No olen parantanut paljon käytöstö.
  • Minun on helppo oppia kun minun pitää itse etsiä tietoa. Sain matematiikan kokeesta 8 1/2
  • On kivempaa mennä omaa tahtia
  • Tykkään edetä omaan tahtiin ja ei tarvitse odottaa hitaampia ja helppo tapa edetä
  • Yksin on mielestäni helpompi tehdä tehtäviä.
  • Kyllä entinen tapa oli parempi mutta kyllä tämä käy
  • tykkään opiskella itsenäisesti ja itse miettiä opetettavaa asiaa.
  • Se on onnistunut minun kohdalla, koska opin helposti, joten opin periaatteessa itsestään, ensimmäisen harjoituskerran jälkeen.
  • olin alussa hyvin aikataulussa mutta lopussa en ehtinyt edes tehdä kaikkea
  • Koska en opi oikein hirveän hyvin
  • koska ei käytännössä tule läksyä
  • Teen siihen tahtiin kun itse pystyn tehdä.
  • Teen tehtäväni nopeasti

7. Mitä hyvää yksilöllisessä oppimisessa on?

  • Pääsee pidemmälle eikä tarvi tarvi odottaa muita
  • Voi tehä omalla tahdilla tehtäviä
  • ri mitään
  • Jos tarvitsee apua, sitä on heti lähellä, kun opettajalla on aikaa opettaa.
  • Minun ei tarvitse stressata liikaa, eli stressiä on vähemmän ja motivaatiota ja panostusta enemmän. Opiskelu on mukavaa, eikä pakkopullaa.
  • Että ei ole hirveä kiire koko ajan
  • Se on hitaampi temposempaa.
  • Keskittyy paremmin
  • Oppii paljon uutta kun yrittää ite
  • Pääsee tekemää omaa tahtia
  • jos on hitaampi tai nopeampi ei tarvitse odottaa tai kiirehtiä muiden perässä.
  • ei tarvinut odottaa muita
  • saa edetä omaa tahtii. 🙂
  • se on kivempaa
  • Saa itse miettiä enemmän ja voi kysyä apua jos tarvii , eikä tarvitse tylsistyä opettajan hölötykseen.
  • Saa edetä omaan tahtiin
  • jos osaa jonkun alueen oikeasti hyvin niin ei tarvitse odottaa että muutkin on tehnyt tehtävät
  • Voi mennä omaa tahtii eikä oo sillee kiirettä mennä muidenkaa eteenpäin ja jos on nopee ni ei tarvi venaa muita
  • siitä on apua itselle ja aivoille.
  • Ettei aina tee mieli kysyä kaverilta vastauksia
  • Saa mennä omaan tahtiin laskuissa
  • Voi harjoitella asiat suht rauhassa eikä tarvitse kiirehtiä muiden perään.
  • Saa kuunnella musiikkia välillä
  • pääsee perehtymään asiaan paremmin.
  • Oppii itse etsimään asioita
  • Ei tarvitse odotella ”hitaampia” laskijoita.
  • Saa mennä omassa rauhassa
  • ei tarvitse odottaaq muita
  • Pysyy helpommin mukana tehtävissä
  • Pystyn keskittymään tiettyyn asiaan paremmin
  • saa tehdä omaan tahtiin eikä tarvitse odottaa että luokan hitaimmat olisi tehnyt
  • Voi edetä omaan tahtiin
  • Ei tule kiire tekemisestä
  • näkee ite vaivaa ettiä tietoa, ja sitä kautta oppii
  • En muista
  • Että saa tehtyä paljon
  • Saa itse opetella asiat ja itse opin kaiken tekemällä ja kokemana itse, joten sopiihan se minulle ihan hyvin.
  • Ei tarvii mennä hitaimman mukaan
  • Jokainen saa tehdä omaa tahtia. Hitaammat hitaammin ja nnopeammat nopeemmin
    nopeammat pääsevät etenemään omaan tahtiin eikä kyllästy kun asiat mitkä osaa käydään uudestaan läpi
  • voi edetä omaan tahtiin ja sisäistää asiat paremmin
  • se on rennompaa
  • Siinä voi mennä rauhasta omaan tahtiin.
  • Oppii paremmin ja voi edetä omaan tahtiin
  • Saa mennä tehtäviä omaan tahtiin.
  • ei tarvitse odottaa muita
  • Se on kivaa
  • No saa mennä omaa tahtii
  • Ei tarvitse odottaa muita oppii paremmin kun itse harjoittelee
  • Ei tarvitse odottaa
  • Se että voi mennä omaan tahtiinsa.
  • Jokaisella on oma tyyli oppia.
  • Ei mitää
  • Ei tuu läksyä.
  • No voi tehä niin paljon tehtäviä mitä kerkee.
  • juuri se että voi edetä rauhassa omaan tahtiin
  • test
  • Ne jotka ovat nopeampia voivat edetä nopeammin ja ne jotka ovat hitaanpia voivat edetä rauhassa.
  • Pääsee omaa tahtii ei tarvitse odottaa muita
  • en tiedä
  • Voi edetä omaa tahtiaan.
  • Emt
  • Ei tarvitse odottaa muita että voi mennä eteen päin.
  • Ei tule niin kiire eikä tule paineita
  • En tiedä
  • Oppii hyvin
  • Ee
  • saa edetä rauhassa
  • Sitä että kaikki saavat mennä omaan tahtiin
  • Ei tarvitse seurata muita, voi vaan opiskella omaan tahtiin.
  • Saa edetä omaan tahtiin.
  • opit asian paremmin itse opettajan kanssa, ellei se ole jo entuudestan tuttu.
  • se että saa edetä itse
  • se että ei tarvitse mennä nopeasti ja saa apua
  • Se on hauskempaa
  • Voi opiskella omaan tahtiin.
  • Ei jää jälkeen niin helposti
  • Kaikki voi mennä omaan tahtiin.
  • saa mennä omaan tahtiin
  • että pystyy työskentelemään rauhassa ja oppii asiat
  • Ei tarvitse välttämättä odottaa muita niin paljoa.
  • En tiädä

8. Mitä huonoa yksilöllisessä oppimisessa on?

  • kaikkia asioita ei välttämättä ymmärrä ilman opettajan opetusta
  • kaikkea ei neuvota ellei erikseen kysy
  • Ei minun mielestä mitään
  • ——-,sdghfi
  • No kaikki menee eri kohissa.
  • jos on uuden asian oppiminen, niin se olis helpompaa jos sen opettaisi eka koko luokalle eikä että itse yrittää oppia sen, paitsi on kyllä opetusvideot mutta silti
  • ..
  • Saattaa vastaavasti kuitenkin jäädä jälkeen jos ei osaa itse hyvin opetella asioita teoria sivujen ja videoiden avulla.
  • Ei opi samalla tavalla kuin opetajan opastuksella
  • Että ei tahdo pysyä tahdissa
  • En ole löytänyt mitään vikaa.
  • Oppiminen voi olla vaikeampaa.
  • ei mun miekestä mitään huonoa yksilöllisessä oppimisessa
  • Kun joutuu opettelemaan asiat itse.
  • Jos ei tee tarpeeksi töityä, voi jäädä jälkeen
  • Ei saa tehtäviä tehtyä tarpeeksi nopeasti.
  • se että jotkut ovat hitaampia ja huonompia matikassa… He ovat ehkä jäljessä…
  • …..
  • Jos ei osaa jtn tehtävää ja opettaja on neuvomassa jotai muuta ni joutuu venaa
  • Jotkut asiat saattaa olla vaikeampia kun opettaja ei ole opettanut niitä ensin.
  • En ole varma.
  • E
  • ei mitää
  • Muut tulee katsomaan vastaukset.
  • Voi jäädä jälkeen
  • Ei välttämättä ymmärrä heti kaikkea
  • Jonkin tehtävän voi ymmärtää väärin.
  • Ettei opi kunnolla
  • en tiiä
  • videoista tai teoriasta ei aina ymmärrä
  • mielestäni ei mitään.
  • se että ei jaksa tehä mitään ku ei oo mitään virallisia läksyjä
  • kun aihetta ei käydä yhdessä taululla, siis ope ei tee kaikille esimerkkiä
  • Jotkin asiat saattavat jäädä vähän epäselviksi ja sitten kokeen arvosanat saattavat kyseisestä syystä laskea.
  • Ei mitään huonoa
  • Että ei saa kokoajan apua
  • ei ole mitään huonoa
  • No jos ei osaa jotain
  • Jos kerrallaan ns. Liian monta pyytää apua ja ope ei ehdi auttamaan.
  • Lähes kukaan ei tee kotona matikkaa.
  • Ei voi kysyä apua muilta oikein koska muut eivät ole pakosti samassa kohdassa
  • On vaikea kysyä kaverilta apua jos se on eri kohdassa
  • Ei varmaan mitään
  • Ei kai mitään?
  • Ei oikeastaan mitään.
  • En keksi mitään huonoa.
  • Ei oo helppo pyytää kaikilta apua
  • test
  • Ei välttämättä opi kaikkia asioita pelkkien videoiden avulla.
  • ei ole aikataulua että millon tehdään koe
  • Ei aina oo varma et millo pitää tehä tehtäviä ja kuinka monta
  • Kaikkia asioita ei ehkä kerkeä käydä jos on hitaampi.
  • en tiedä
  • Ei opi yhtä hyvin ja ei pysty menemään omaa tahtia koska on aikataulu ja on vaikeampaa pysyä tahdissa
  • ei mitään
  • Jotkut pyytävät kokoajan apua vaikka haluisi tehdä itse tehtäviä
  • En tiedä
  • Ei välttämättä uskalla aina kysyä asiaa ja ei ehkä opi niin hyvin
  • Ei saa kunnon opetusta ja ei pääse nopeasti jyvälle
  • en keksi..
  • Ei saa välttämättä paljoa apua
  • Ei aina tajua kaikkea ja on ehkä vähän vaikeempi pyytää vaikka kavereilta ku ne ei oo samassa kohassa
  • Ei opi niin hyvin.
  • En etene nopeasti
  • Ei ole opea opettamassa
  • Ei mitään
  • Ei voi oikeen lunttaa.
  • jonkun asian opiskelu tuntuu hankalammalta
  • Jos ei osaa tehä tehtävii niin open pitää olla koko ajan auttamassa
  • ei välttämällä opi kaikkea
  • Ei mitään.
  • Joakus on hankala itse ymmärtää asiota.
  • mielestäni yksin oppimisessa ei ole mitään huonoa. helpompaa se on kuin ryhmässä.
  • ei mitään
  • voi unohtaa tehdä kotona tehtäviä

9. Haluatko jatkossakin oppia omaa tahtia?

9

Kyllä 75 83.3 %
Ei 15 16.7 %

10. Haluatko oppia ryhmissä tai pareittain?

10

Kyllä 61 67.8 %
Ei 29 32.2 %

11. Minkä arvosanan antaisit omaan tahtiin etenemisen idealle?

11

4 0 0 %
5 3 3.3 %
6 5 5.6 %
7 14 15.6 %
8 24 26.7 %
9 39 43.3 %
10 5 5.6 %

12. Mitä mieltä olet tasotestien tehtävien vaikeudesta?

12

Liian vaikeita 5 5.6 %
Sopiva vaikeustaso 81 90 %
Liian helppoja 4 4.4 %

13. Huijasitko joskus tasotestissä?

13

Useamman kerran 0 0 %
Muutaman kerran 8 8.9 %
Kerran 21 23.3 %
En kertaakaan 61 67.8 %

14. Kommentoi halutessasi vapaasti tehtäviä. Oliko jotkin tietyt tehtävät mielestäsi epäsopivia tms.?

  • Jotku laskut oli vähän tyhmiä
  • Sopivia
  • Sain matikan kokeesta 7,5
  • Ne 3 tehtävät oli rasittavia.
  • Vikat tehtävät on vähän vaikeita.
  • Liian vaikeita
  • 3 tehtävät tasotesteissä aiheuttaa hämmennystä
  • Ehkä jotkut
  • itse en ole niin hyvä murtoluvuissa joten ne olivat hieman vaikeita
  • E
  • Ei ollut jotkut oli vähän vain vaikeempia ainekin minulle
  • eip
  • Ehkä jotkut liian vaikeita
  • Ne voisivat kirjoittaa selkeämmin.
  • ei kommentoitavaa
  • en tiiä
  • ei mitään epäsopivaa
  • ei ollut minun mielestä
  • no jotkut oli hieman outoja aluksi mutta kyllä sen lopuksi osasi.
  • Tehtävät olivat sopivia
  • jotkin
  • Ei silleen
  • Ei ollut.
  • Ei ollut
  • ..
  • Ei
  • kirja on vähän sekava. aiheita hypitään edes takasin.
  • 3tehtävät oivat vähän vaikeita
  • Ei.
  • 3:os tehtävät oli ihan tyhmiä ja vaikeita yleensä
  • 3 tehtävät

15. Katsoitko opetusvideoita?

15

Melko paljon 12 13.3 %
Jonkin verran 28 31.1 %
Aika vähän 23 25.6 %
En ollenkaan 27 30 %

16. Mitä mieltä olet opetusvideoista?

  • Auttaa tajuamaan tehtäviä
  • Joskus niistä oppii joskus ei.
  • en katsonut
  • en tajua niistä mitään
  • Hyvin asiat kerrottu
  • Opettavaisia
  • Ne ovat hyviä ja selviä
  • Niistä oppii hyvin
  • No niissä kerrottiin ja selitettiin hyvin vaikken katsonut ku pari
  • Iha hyviä.
  • erittäin hyvä idea/keksintö
  • Ne ovat aika outoja
  • En katsonut vidoita mutta opiskelin muilla tavoilla
  • jaa.
  • Ihan hyviä niistä ymmärtää hyvin
  • Ne ovat olleet hyviä ja kivoja. Hyvää työtä!:)
  • En ole katsonut
  • Ne olivat aika hyviä ja niistä sai paljon tietoa.
  • Todella hyviä ja ymmärrettäviä, joten Suurkiitos tekijälle!!
  • En tiedä.
  • En mitään
  • Ne ovat yksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä.
  • Aika hyviä
  • ne on hyviä
  • Kivaa ajan vietettä
  • Ne ovat hyödyllisiä
  • Ne ovat ihan ok
  • en oikee kattonu niitä.
  • en katsonut mutta uskon että hyviä
  • turhia
  • Ei saa mua kuitenkaa tajuumaa miten tehää
  • Ne kannataa katsoa
  • Ei paljon ymmärtäny
  • Jotkut olivat hyviä mutta jotkut ymmärtävät paremmin jos lukee selityksiä
  • Ne oli hyviä.
  • ei kommentoitavaa
  • ihan hyviä välillä epäselviä
  • Ihan jees, auttaa jotenkin.
  • en tiedä sillä en muistanut opetusvideoita.
  • En katsonut
  • Ihan kivoja ja selkeitä
  • Ihan ok
  • Järkeviä videoita
  • En tiiä
  • Jotkut olivat epäselkeitä.
  • En ole katsonut niin en voi sanoa mielipidettäni niistä.
  • asiat käsiteltiin selkeästi
  • Ne ovat hyödyllisiä.
  • Jotkut on tehty hyvi jotkut ei
  • en tiedä koska en katsonut niitä
  • Ne ovat hyviä.
  • ne on ihan hyviä. ps. puhumisen ääni voisi olla parempi.
  • ihan ok
  • Tehty hyvin ja ymmärtäväisesti.
  • Aika turhia.
  • Ne olivat selkeitä.
  • En ole katsonut.
  • test
  • Helppo ymmärtää.
  • Ne ovat hyviä
  • .ihan hyvii
  • en tiedä koska en katsonut
  • Opetusvideot olivat hyviä ja niistä oli helppo oppia
  • En tiedä
  • Enemmän lasku vaihtoehtoja voisi olla
  • Ihan opettavia.
  • En oo kattonut
  • Ne olivat hyviä videoita
  • Iha ok
  • ne on iha hyviä
  • ihan hyviä ja tarpeellisia
  • 5/5
  • Niistä kyllä oppii.
  • Ihan hyviä
  • Jotkin olivat hyviä ja siinä puhuttiin asiasta. Muuten en ymmärtänyt kaikkea.
  • ei kokemusta.
  • En katsonut kun yhden joten ei mp
  • ne ovat ihan hyviä mutta välillä ei oikein ymmärrä mitä niissä selitetään

17. Miten usein tarkistit tehtävän, kun sait sen valmiiksi?

17

Usein 27 30 %
Melko usein 35 38.9 %
Harvoin 22 24.4 %
En juuri koskaan 6 6.7 %

18. Miten hyvin onnistuit opiskelun aikataulutuksessa

18

Hyvin. Osaan asettaa itse tavoitteet etenemisessäni. 23 25.6 %
Melko hyvin. Tarvitsen joskus varmistusta, että olen varmasti hyvässä vauhdissa tekemisessäni. 51 56.7 %
Vaihtelevasti. Tarvitsen tasaisin väliaijoin open tukea aikataulutuksessa. 15 16.7 %
Heikosti. Tarvitsen joka tunti opettajan apua aikataulutuksessa. 1 1.1 %

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *